Goodbye to ThaiDay


Goodbye to ThaiDay - August 31, 2006

[ThaiDay was anything but impartial, consisting of mainly generalized anti-government articles penned by non-Thais with a few interesting features thrown in. As we have noted before, it is hard to believe the International Herald Tribune did not realize they were aligning themselves with a polarizing and partisan anti-government figure. It is interesting to see how ThaiDay characterized themselves and the end of the paper...]

...In a market traditionally dominated by newspapers that either toe the establishment line or opt for the other extreme of sensationalism, we were confident that our mature and insightful coverage of the major stories of the day would enable us to carve a niche from which we could continue to grow.
...has resulted in credit lines for the Group being cut, bank overdraft facilities being withdrawn and advertisement for Group publications being pulled.
The financial well-being of this newspaper and its staff have inevitably suffered.
So instead of continuing to struggle through such cloudy circumstances, we have decided to call it a day.
We hope this will be just a temporary break. Given the mounting problems gripping the ruling regime of late and seemingly endless blunders committed by the caretaker premier himself, it seems just a matter of time before he steps down.
Once the prevailing crisis is resolved and the various negative factors contributing to ThaiDay's closure disappear, we intend to return, hopefully bigger and better...

Earlier: ThaiDay as rabid as Manager? - March 3, 2006
We have noticed that ThaiDay (a supplement to the Thai version of International Herald Tribune) tends to be as rabid as its parent newspaper, the Thai-language Manager.
For instance, overstated or overblown headlines: Thaksin is doomed, say diplomats - ThaiDay, March 2, 2006
Articles that either do not really explain the situation or that downplay the real story: Apirak hopes new team will revitalize City Hall - ThaiDay, March 2, 2006
The article quotes Apirak that the reshuffle "was done because the new policy of 2006 is not focused on megaprojects but community development.” Only after 11 paragraphs is there a passing single mention of corruption allegations in the BMA.
In contrast, the Post gives the reason for the reshuffle in its first paragraph: "The top-level changes were prompted by a high-profile graft row involving the e-auction of 16 city megaprojects worth 20 billion baht." ("Apirak orders revamp of BMA's operations", Bangkok Post, March 3, 2006)

Thaksin opponent forced to close his newspaper - South China Morning Post, August 24, 2006
This entry was posted in 2Bangkok News. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.